Alla inlägg under juli 2011

Av Inge Gullinger. - 31 juli 2011 12:31

Hejsan mina vänner =)


Idag så känner jag mig en aning krasslig, har fått en trevlig och snorig förkylning.


Sofie K. och Beata skulle kanske gått ut igår och partajat  men jag kände inte för att göra dom sällskap men idag ångrar jag mig lite i alla fall för jag kunde ju ha träfat "dig" på dansgolvet =)


Tror att jag har blivit träffad av en pil trots allt... =)



//Inge.



Av Inge Gullinger. - 25 juli 2011 16:58

Tjenare =)


Idag drog Tjejerna ut mig på en Cykeltur till Stranden i Lyckeby och när vi kom fram så parkerade vi våra Cyklar under ett närliggande träd och la oss en bit ifrån och riktigt  njöt i eftermiddags solen.





Sofie och jag var dom ända två som vågade gå ner till vattnet och försöka doppa oss fast vi for upp igen ganska fort bägge två 


Monica och Anna valde att lugnt lappa sol istället.


Vi insåg alla att vi nog inte var så nöjda med valet av denna badstrand så vi funderade på att eventuellt redan i morgon om Vädret tillåter att inta Långö Badstrand  (tror jag det hette)


Sofie och Anna drog hem med Monica för att käka middag hos henne och  jag kunde tyvärr inte hänga på då jag behövde Fixa med lite saker hemma.


Egentligen hade  jag velat hänga med hem till Monica på Middag

men p.g.a  att jag har låtit skjuta upp sysslorna hemma under en tid så var jag illa tvungen att avstå ikväll.

 

Jag saknar er redan, men vi trefas ju imorgon 



//Inge.  


Av Inge Gullinger. - 24 juli 2011 07:37

Hejsan=)


Sitter här vid datorn och har haft en mycket fantastisk kväll med vännerna  =))

Vi körde med som sagt "Hallonsaft och Polkagris stänger" 


Trots dansandet och skojigheterna så har jag  en oönskad skön baksmälla    


Det är inte fören just nu som jag funderar över hur ända in i norden jag klarade av att (kl 06:00) i morse  Cykla över 8 kilometer hem  ??  och det tog nästan en timme.






Men mitt Cyklande har get bra resultat under dessa månader.






Måste vara överkurs att Cykla över 8 kilometer med baksmälla på mindre än en timme ?


//Inge.




Av Inge Gullinger. - 23 juli 2011 16:45

Hejsan =)



Min syster berättade om något tråkigt när jag kom idag att Norge drabbats av Terrorismen.

Verkligen fruktansvärt och tragiskt, alla dessa oskyldiga själar som gått ett onödigt öde till möttes.

Mina tankar är främst riktade till Offren och deras Familjer, många av dom bär tråkigt nog en plågande ovisshet om just deras barn är välbehållna eller ej ??


Hoppas dom burar in Barnamördaren på vatten och bröd för resten av livet, eller brödet är han nog inte heller  värd att få.



//Inge.

Av Inge Gullinger. - 18 juli 2011 22:02

Hej.


Något Obehagligt hände mig på Bussen hem idag, då en småkraftig man steg om bord bussen.

jag uppmärksammade honom genom att han var lite överdrivet trevlig mot busschauffören. och sedan gick upp för att finna sin sittplats.  Jag uppfattade honom i ögonvrån då jag satt med min mobil hur han plötsligt stannade upp och tittade på mig ,han satte sig hastigt på andra sidan gången mitt emot mig och satt längst med sina två sätten och plötsligt började kränka mig på ett besynnerligt retfullt sätt och tydligt ville provocera fram ett bråk.


Jag var fast besluten att inte ge honom någon som helst uppmärksamhet eftersom detta var så  AVVIKANDE och jag tänkte att om har han den benägenheten att ge sig på okända människor så vet man inte hur långt han kan gå??



Han var säkert där runt 35 -40 år och som sagt lite gran kraftig kläd i svarta tränings kläder och orakad med keps på huvudet jag tror han hade en ryggsäck.


Jag höll på att skriva ett sms till min syster för att informera vad som pågick utifall att?????



Till sist på denna otäcka färd så uppfattade jag hur han i ögonvrån började sträcka ut sina ben mot mitt säte ,där jag hade mina två matkassar, på ett Mycket provocerande och Avvikande sätt.


Jag bryr mig inte om själva "kränkningarna" men just hans avvikande beteendet som var så obehagligt

och jag hade hela tiden känslan att det var det han var ute efter att starta bråk. 


Till sist steg han av bussen vid ÖoB....men jag hoppas verkligen vid min GUD att han inte bor i det området när med tanke på alla barnfamiljer som bor där.










Av Inge Gullinger. - 16 juli 2011 11:26

Hejsan mina vänner =)


Nu var det några dagar sedan jag var här ine och skrev men det har hänt en hell del sedan sist.


Jag var på min dotters födelsedags kalas ihop med min syster och vårrann Mamma och hennes man Krister och det hela var jätte trevligt och Wylie fick väldigt mycket presenter från alla som var med på kalaset.


Jag fick även möjligheten att träffa lite nya ansikten som jag inte haft förmånen att träffa innan =)



Samma dag åkte jag och Wylie med Farmor och plast Farfar hem till Yngsjö och stannade där några dagar.





Jag Passade även på när jag var i Yngsjö att jogga ner till stranden som låg 800 meter från Mammas och Kristers hus efter frukosten på Söndagen och då när jag skulle vända från stranden kom en mycket vacker kvinnlig joggare som kom bakom mig och helt plötsligt joggade hon om mig vilket bekom min ära för när och


även om jag hade en mycket behaglig utsikt så kunde jag  inte bortse från att det hela sved en aning över att hon var bättre än mig.

Helt klart kan jag vara en dålig förlorare MEN bara ibland.


Wylie gjorde en intressant upptäckt när vi var hos Farmor nämligen att det kan vara mysigt och mycket bekvämt att sitta på Farmors rollator.


På Söndagen var vi och kolade på Chernobil barnen   (om jag stavar det rät ????) som uppträde på tivoli parken i Kristianstad (om det hette så ?? ) fast Wylie och jag var bara en liten stund och tittade sedan kållade vi på fåglarna och sedan gick vi till Parken. 

Vi försökte även leta upp en toalett då Wylie behövde gå och Parken hade nämligen säkert uppåt 20 baja major men ingen var olåst och alla hade hänglås på.




Jag kände Panik då jag inte fann någon av dom öppna och jag är ju inte heller bekant med Kristianstad eller denna park som till skillnad från min kära mamma  som som fick ryka in och visade oss en VÄLL synlig byggnad som hade toalett en trappa upp och det var verkligen oroväckande trappor som man inte skulle bli så förvånad om dom en vacker dag rasade.


På Tisdagen var det åter dags  för mig att jogga upp till stranden och då hade jag kommit över den där "Show Off" bruden 

jag passade även på att testa temperaturen i vattnet och jag dopade bara i stortån för att dra den absoluta slutsatsen att mitt eget frys skulle göra sig utmärkt hemma i dessa vatten.


Wylie och jag åkte tågget hem och hon uppförde sig exemplariskt och vi hade roligt men hon blev riktigt uttråkad vid slutet av resan hem men då hade vi faktiskt kommit till Karlskrona och tur var väll det haha...Hon blev riktigt glad när vi möttes upp av Tess och Jonas.


På Fredagen åkte jag till Sofie och Jerri som hade besök av den beryktade och omtalade Peter han hade gått mycket och joggat ,tränat på gym och mycket av hans förvandling under dessa 6 Månader var ochså tack vare ett preparat som heter "Herbalife"som i mångas och i mina ögon ochså är en mirakel kur ,Men den måste givetvis kombineras med träning och bra mat. Men den verkar faktiskt och gör att kilona rasar mycket fortare.



jag minns inte hur mycket han vägde men han vägde kanske lite mera än vad jag gör idag och har tappat 20 kilo på 6 månader i kombination av träning på gym samt löpning. Man kan säga att han har fått hela sitt liv förändrat till det bättre och jag kan inte låta bli att beundra och inspireras av hans stora framgång.

Jerri kör själv med "Herbalife" och det finns olika sorters Herbalife samt med olika smak osv...


Dom tycker jag också skall börja med "Herbalife" eftersom jag jag cyklar och  småjoggar med Sofie och Monica så ofta det går. Cyklingen kör jag ju varje dag och jag kan Cykla oavbrutet i ungefär lite över 8 kilometer ut till Monica utan problem och ungefär 9 kilometer ut till Sofie har jag räknat ut genom "jogg.se" som jag gått med i.

Jag Cyklar emellan åt ut till min syster Monica och sedan bor Sofie en bit bort därifrån. 


Ha det gott alla. //Inge.





















Av Inge Gullinger. - 6 juli 2011 11:22


Nu är jag färdig med mina tele ärenden och jag säger bara ett ända ord som jag tyvärr inte kan skriva här på Bloggen =( pga Uppfostrings skäll. (tack mamma) Men nu är Bekymmerna borta ,I alla fall tror jag att dom är det =)


Min lilla troll unge hade en super go Födelsedag med många finna presenter och vi tillbringade tiden på deras Altan ute och Wy visade mig sin Hopp matta  och var verkligen duktig på att hoppa på ett ben samt en massa andra Cirkus konster.


Inte för att jag på något sätt vill skryta men hon är lyckligt lottad som bor så fint med en lagom stor Swimmingpool  och studsmatta samt sandlåda  och allt som hör till =)

"nog är det en Pappas rättighet att få skryta lite om sitt barn" =))


På Lördag är det stora kalaset då alla träffas och det blir roligt att få se nya ansikten samt se alla presenter som min lilla trollunge kommer att få. =))



Tant Sofie kommer oxå då hon tillhör den nära vänkretsen och en utav Wys favorit Tanter hehe=))





Min Mamma (Wys Farmor) Kommer med sin Man Krister så Wylie och jag kommer att åka med dom ner till Yngsjö och stanna där under några dagar. Jag längtar speciellt till stranden och det misstänker jag Wylie oxå gör hon som är som en Haj i vatten. =)


Det är som en tradition för Wylie att varje sommar ha sin Vecka hos Farmor och Plast Farfar  nere i Yngsjö.



Glädjer mig verkligen att dom får den möjligheten tillsammans då Morsan inte får möjligheten att träffa sitt barnbarn så ofta mera än att höras av via telefon emellanåt.  



Får mina nya kläder på Torsdag eller Fredag så man känner att man kan anpassa sig efter vädret bättre. =)





Vi höres och synes. //Inge.

Av Inge Gullinger. - 4 juli 2011 23:35

Klockan är 00:30 när jag sitter och skriver detta  och om några timar närmare bestämt kl 04  den 5 Juli 2007 Förändrades livet då du födes och allt började då Mamma Väckte mig kl 04 på morgonen och sade att det var dags och jag ringde den som först kom upp i mitt Yrvakna ,Stressiga huvud som inkluderade Bil och Fordon nämligen Mormor=)



Jag minns hur Mitt yrvakna och stressade tillstånd snabbt lättades och ersattes av spänning och förväntan när vi kom till BB Och när du väll födes var det som om själva tiden plötsligt stannade upp och när sköterskan hade lindat in dig i den vita filten och la dig i min famn var det som om jag alltid hade känt dig och jag beskådade ditt lilla ansikte och kände att du var det mest underbaraste jag någonsin set.


Jag såg även en annan sak hos dig som jag tycker än idag stämmer så väll in på dig och det är att du kommer att bi en mycket "sött" och mycket "bestämd" ung dam.=)



Grattis på din 4 års dag.


//Pappa.





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards