Alla inlägg under december 2011

Av Inge Gullinger. - 22 december 2011 16:37

Hej =) vilken trevlig dag jag har haft.


Jag blev upphämtad av min ena arbetskamrat och dennes sambo för att vi skulle gå på Julbord hemma hos vår föreståndare och hans familj.


Väll på plats och väll placerade på familjens soffa efter att ha gått på en rundtur i Familjens hemtrevliga och ombonade hem så kom successivt alla från Jobbet och bla från kyrkan.


Det var ett mycket gott julbord och mycket liv och rörelse fast jag var inte så ensam om att tycka att en portion med julmat räckte gott och väll sedan kom ju efterrätten Risalamalta (om jag stavade det rätt ???)


Efter alla trevligheter och bla de intressanta samtal man hade med den före detta föreståndaren så hjälpte vi till att bära ut Extrabordet och stolar som vi tog ditt dagen innan.





Sedan man kom hem har man fortsatt att känna sig väll proppmätt efter DAGENS LÄCKERHETER så man vill nog inte se sådana saker förens till Jul.


//Inge.




Av Inge Gullinger. - 13 december 2011 19:27

Idag hände det en hell del kan jag tala om =)

först så gick jag upp tidigt för att komma i tid till det efterlängtade Luciatåget på Wys förskola.

Jag gjorde mig i ordning och tog mig lite snabb frukost sedan gjorde jag mig redo för avfärd med Cykel och trampade tappert  i riktning mot förskolan. När jag var nästan framme tänkte jag att jag skulle ringa till Mamma Tess för att höra om dom var på plats men då jag började ringa lade jag märke till att jag inte ändrat klockan på Mobilen då jag alltid har den en timme tidigare så klockan var där runt 05:40 typ ?? ....oj oj    Tess tyckte att jag skulle komma över så Wy blev ju glatt överraskad när Pappa kom på morgon kvisten.



Tycker Wy var den sötaste Lucian på hela dagiset så jag är riktigt stolt =)) ...vist dom andra barnen var väll söta dom också men ALLA föräldrar tycker ju att sitt/sina barn är "sötast av de sötaste"


Efteråt begav jag mig till Jobbet och där hade dom fortfarande en lång Julfrukost vilket inte kändes särskilt lockande då man redan käkat en lussebulle och en pepparkaka  


Efteråt så besökte vi faktiskt Marin Museet ine i Stan och det var såååå Spännande då jag älskar historia och dess historiska arv.

Sedan hade Museet förändrats en hell del sedan jag var där senast vilket var mycket, mycket längesedan.


Till sist besökte vi Pingstkyrkan då vi hade Julbord med övriga inom "Secondhand" och Personal från "Café ankaret" samt några inom Kyrkan som var inom Rådet och OSV...



Det hela var jätte trevligt och åter igen så bekantade man sig med några nya ansikten.


Efteråt på hemvägen fick jag skjuts av vårrann Föreståndare (Chefen) och då fick jag reda på att jag suttit bredvid en person som är speciellt mycket känd inom Svenska Kyrkan som har skrivit flera kända Texter som man även kan finna i den "Svenska Psalmboken" vilket jag inte hade den blekaste aning om och denne man pratade jag med under Julbordet, trots att jag inte är Kristen så kan jag inte låta bli att känna mig en aning överraskad.  







GOD JUL //Inge.



 







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards