Alla inlägg under januari 2012

Av Inge Gullinger. - 31 januari 2012 20:02






 Hej:)





Idag har jag haft en toppen dag ;) Jobbade bara från 08:00 -14:00 då jag skulle på ett viktigt möte och därefter besökte jag ju givetvis min kära "lilla" syster och över en god kopp tee så pratade vi om "mycket tunga och viktiga saker" för att sedan övergå till politik :)


Annars idag på jobbet  så har det varit lite turer med flyttbusen då vi har hämtat lite grejer b.l.a ett blytungt skåp som visade sig att det inte alls var särskilt tungt och där stod vi med våra fina bärselar på oss och såg glada ut ;)



Har äntligen gjort färdigt ett utav mina renoveringsobjekt som till min stora lycka blev "godkänd" så nu har jag bara ett sista objekt kvar att behöva  svettas över de närmsta veckorna...."puh"


//Inge.

Av Inge Gullinger. - 30 januari 2012 17:06

HEJ!!


Hemma igen efter en hell dag med verkstadsarbete på schemat, inte direkt min favorit sysselsättning men man kan ju inte bara göra det som är roligt man måste ju ibland ta dom tråkiga bitarna också annars skulle ju inte samhället fungera tyvärr:(



Tänk annars vilken lyx det hade varit om man bara gjorde saker som enbart var roliga och utan att behöva känna dålig samvete och skita i allt som ansågs tråkigt och göra det man gillar allra bäst ;))



Fick reda på idag att vi alla inom LP hädanefter varje fredag skall ut och dela ut lappar till vanligt folk där vi inbjuder var och en till att komma och lyssna på individer som lämnat det gamla livet bakom sig för ett nytt och bättre liv. Föreståndaren hade redan fått ett förslag från någon Kristen ur församlingen på vad det skulle stå:


"KOM OCH LYSSNA PÅ OSS SOM LÄMNAT ETT GAMMALT LIV BAKOM OSS FULLT MED DROGER, MISSBRUK, KRIMINALITET OCH ISTÄLLET VALT ETT NYKTERT LIV MED JESUS HALLELUJA"



Något pinnigt eller hur ???


Tack och lov så tänkte föreståndaren att detta inte alls var särskilt hållbart då meningen med det hela är att vi skall locka "vanligt" folk och inte skrämma iväg dom ;)


Några få av oss har ju varken drog eller missbruksproblem utan är där av andra orsaker så vist kan det upplevas ibland som något "utpekande"  men det har jag ju inte haft några som helst problem med förut utan jag har gillat att ställa upp i LP kören fast jag har ju inte gått fram och "vittnat" då jag inte tagit an Jesus som min frälsare.





Detta har ju varit då bland  kristna människor och inom den "ramen" men att nu bjuda in "VANLIGT" folk då kan man inte låta bli att känna  en vis oro i själen då jag själv inte är Kristen.


Jag vet inte när detta evenemang blir av eller vart det skall hållas ??

jag hoppas bara att det sker efter den 29 Februari då jag redan har sluttat på LP:)



//Inge.

Av Inge Gullinger. - 25 januari 2012 17:32

Hej Bloogisar :)



Idag har det varit något kyligt ute och man har dessutom varit öm och stel i hela kroppen efter gårdagens "noggrannare"  is och snö röjning som jag FAKTISKT gjorde helt på egen hand.   

 

Tack och lov för att det inte snöat idag då det har varit en aning segt och ömt i hela kroppen. Minns först nu hur det var att skotta och haka is samt salta när man jobade på djurkliniken !!!


Minns "speciellt" den första dagen då det var riktigt super nice ;) 


sedan kom ju andra dagen och den var ju också väldigt super nice ;))   


Men sedan kom tredje dagen och den var ju något "SUPER"    


MEN NÄR DEN FJÄRDE DAGEN KOM DÅ DRÄMDE JAG SKYFFEL ELÄNDET I SNÖHÖGEN OCH TITTADE MOT SKYN OCH  SADE = GUD NU FÅR DET ...... VARA NOG!!!!!   

Av Inge Gullinger. - 20 januari 2012 17:14

Vid alla gudar, vad trött jag är efter jobbet "MEN" skönt att ha allt färdigt nu innan helgen så man kan i lugnt och ro sjunka in i soffan och ha lite Fredagsmys med gott samvete. =)


Imorgon kommer eventuellt mitt lilla busfrö till dotter hem några timmar på förmiddagen och senare på kvällen blir det blir det Party med Tjejerna och så jag då Rosa ;) 


Den perfekta avslutningen på Veckan kan man lugnt säga ;)

Av Inge Gullinger. - 19 januari 2012 16:12

En härlig arbetsam dag på Jobbet:)


Idag så var det åter ett flyttuppdrag på chemmat så man kände sig genast supperladad och redo att ge precis allt  och plus lite till.;-)




Skall fortsätta med samma flytt imorgon kl 09:00 så man lär nog vara lika alert och redo för rond två ;)










Av Inge Gullinger. - 17 januari 2012 20:11

Hejsan:)


Har haft en mycket konstig dag då jag inte varit särskilt pigg, har sovit bort dagen och har liksom känt mig utslagen utav någon anledning, känner att allt inte riktigt är som det skall vara med lilla mig:(


När jag slutligen vaknade upp var kl 17:00 då kände jag ett stort behov utav att gå ut och röra på mig och begav mig ut till Willys och handlade och jag gick även hela vägen hem med min kasse. 


Har mycket  oroligheter som cirkulerar runt om kring mig och har inte mått särskilt bra då mycket känns ovist "speciellt" jobbigt är att jag skall avsluta min tid ute på LP, jag känner mig dok färdig med LP och känner att jag ha gjort mitt men att Inte veta vart jag kommer att hamna och själva oron att jag kan hamna på något som jag inte kommer att trivas med känns påtaglig.


Jag undviker helst att klaga och avskyr att skapa uppmärksamhet trivs bäst i bakgrunden där jag känner att ingen kan peta på mig, där jag känner att jag har en trygg och neutral punkt.


Även om livet kan verka ovist ibland så finns det alltid en lösning i slutändan som ibland t.o.m kan vara en början till något nytt.:)


En sak är dok säker jag lär vakna  pig som en lärka imorgon efter denna dagens sovaorigie ;) 







Av Inge Gullinger. - 15 januari 2012 15:55

Hej=)


Ett helt nytt spännande år har vi framför oss och mycket av det som kan finnas på vägen kan oxå vara avgörande för våra livsval.

Varje år har sina hemligheter och flera möjligheter som erbjuds är till för alla som vill ta för oss dom.




Mycket har hänt sedan sist jag varit ine på bloggen och jag fortsätter flitigt med min diet men motionen har dessväre inte varit lika framgångsrik som jag skulle ha önskat men "Rom byggdess faktiskt inte på en dag."





Letar även efter en ny lägenhet då jag har som mål att få tag på en i Galgarmarken eller på Pantarholmen då jag har min umgängeskrets där och då kan jag dessutom lättare vara med på Sofie och Monica långa motionsrundor:) 




//Inge.








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards