Alla inlägg under februari 2012

Av Inge Gullinger. - 20 februari 2012 23:15

I dag så har jag varit hos min kära syster då jag behövde hämta lite viktiga papper och sådant samt så behövde jag laga ett klädesplagg som jag kommer till sen.


När jag kom till min syster så behövde hon handla och eftersom jag också behövde inhandla det som jag behövde inför veckan så kändes detta som ett lägligt tillfälle, sedan är det faktiskt bra med systrar då dom kan ge råd och sådant, Speciellt att tvinga dom bära ens kassar hehehe... :p


Jag hade ju också ryggproblem sedan igår och det kändes ju mycket bättre men när vi hade handlat så insåg jag ju att jag hade tre kassar varvid den ena var lika tung som om man lagt bly eller något sådant.


Min kära syster hade en "Käringvagn", FÖRLÅT pensionärsvagn heter det ju..!!!!
Min kära syster tog tillslut över mina kassar en liten bit då jag istället tog hennes lätta pensionärsvagn:)


Väll tillbaka så tog vi lite fika och jag kände hur ömheten och stelheten försvann så sakteliga från mina axlar med mera... Jag lånade även nål och tråd då jag hade med mig ett klädesplagg som behövdes lagas, eftersom jag inte är "välsignad" med färdigheten som kräver nål och tråd, så efter flera missöden och våldsamma stick av nålen och svett,blod och tårar samt plågande skrik så hade jag äntligen lagat det som skulle lagas och systern min gillade skådespelet :P

 

Tre timmar tog det förresten för mig att laga plagget, möjligtvis världsrekord i långsamhet men jag skyller på dåligt betyg i syslöjd  :(



Jag lånade PENSIONÄRSVAGNEN hem så jag slapp bära tungt sedan får jag väll erkänna att jag kände mig käck och häftig på bussen hem.


Ikväll känns ryggen okej trotts mina utflykter och omplåstrade fingrar.


//Inge.

Av Inge Gullinger. - 6 februari 2012 20:18

HEJ:)


Idag så beslutade jag att avsluta min tid ute på LP-stiftelsen så nu behöver jag inte längre plågas utav några hemska bibelmorgnar eller att behöva ställa upp på   LP-Café som jag istället kallar för LP-kören då vi antingen är i Pingstkyrkan eller på något trevligt Kapell.



Kändes verkligen som en befrielse när jag gick ut därifrån, jag hade nu genomfört mitt beslut och det var visserligen nära till krokodiltårarna några gånger när gänget tackade av mig ute i verkstagen.




Kommer alltid att minnas dom därute och jag önskar dom all välgång genom livet.



Jag åkte direkt in till stan efter att jag hade lämnat LP-stiftelsen och gick lite runt dom gamla kvarteren vilket kändes väldigt behaglig och stillsamt samtidigt som jag grundade över mitt beslut som jag tagit och kände en stor lättnad för nu kan jag äntligen ta mig an resten av världen:)


Besökte även min syster efter stadsbesöket och hade köpt med mig 4 ostfrallor från Cityhallen. 



Nu skall jag snart gå in och lägga mig i grottan så God natt ;)






//Inge.

Av Inge Gullinger. - 3 februari 2012 17:51

Hej igen:)


Efter en dålig och jobbig arbetsvecka så skede något fantastiskt igår kväll som fick mitt oturs moln att plötsligt sadla om och bli ett perfekt tur moln:) då försäkringskassan hade meddelat att jag skulle ha tillbaka lite över 8000 kr, jag kunde inte låta bli att riktigt skrika av lycka på väg hem från syster så hela Spandelstorp vaknade till kl 9 på kvällen;) ....Ok nu gjorde jag kanske inte just det men vi får se det rent symboliskt då ;))



Idag bjöds det på snöskotning igen och det med blandade känslor då dom flesta gjorde sig upptagna och förmodligen med flit så jag fick skotta helt själv :( men en kollega var behjälplig i början av arbetet så jag skall inte helt klaga och inte på honom MEN jag är bara besviken på dom andra som ingick i min Legion !!!!     HADE JAG VARIT PÅ ETT RIKTIGT DÅLIGT HUMÖR SÅ HADE JAG BÖRJAT KASTA SNÖBOLLAR PÅ DOM !!!!!



Imorgon kommer min dotter hem en vända vilket skall bli jätte roligt så man får se vad för busserier och tokigheter hon för med sig hem haha och senare på Lördagskvällen så åker jag över till Syster och tittar på melodifestivalen tillsammans med resten av gänget ;))



//Inge.

Av Inge Gullinger. - 1 februari 2012 17:50

Hej:)


Idag har dagen kretsat kring ett arbete samt två busskurer och en envis bitande vinterkyla utav vårrann egna kära omsorgsfulla modernatur.






Jag vill inte klaga men "FAN" vad kallt det är när kylan ligger på "Eller" så är jag bara ovanligt frysen av mig just denna period.


Hade ett mötte idag så jag började jobba lite senare så jag kom lagom till lunchen;) så det blev en välförtjänt kopp tee för att få upp kroppstemperaturen igen :)


Sedan väntade givetvis det där trevliga renoverings objektet på mig uti verkstan som jag så gärna skulle villa slippa men jag skulle ju ändå bara jobba tre timmar så man fick istället se det som ett rent tidsfördriv :/ men inombords kom ändå orden:



= snälla Gud gör så att detta Objekt får vingar "SÅ STORA VINGAR" så att det riktigt flyger iväg sååå jävla långt bort ifrån mig som det är möjligt !!!!!!


Imorgon och även på Fredag blir det förmodligen bara verkstadsarbete för min del MEN på Lördag så blir det till att se MELODIFESTIVALEN hemma hos syster och med vännerna haha :)) 


//Inge.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards