Alla inlägg under juni 2012

Av Inge Gullinger. - 30 juni 2012 19:54

Igår kom dottern och stannade tills idag. Hon var på vårdcentralen igår med Tess så jag mötte dom där, när dom var klara så hämtade vi ut Wys medicin på apoteket.

När Tess lämnade av oss så var det bara dinosaurier för hela slanten här hemma. Det var trevligt men det blev lite utdraget och tack och lov gick Jönssonligan  på tv senare på kvällen och vi fick lite variation :D

 

                                        Åska med blixt och dunder.

 


Jag bar in Wylie till hennes säng vid 9 tiden när hon äntligen hade somnat och jag tror att hon varit lite extra glad och upplivad av att vara hemma hos pappa, trots att hon inte riktigt var sitt vanliga jag. När jag väl själv hade varvat ner och surfat på Facebook så (släkte jag ner i grottan) och gick till kojs. Jag la märke till att det hade börjat åska och blev en aning spänd eftersom föra sommarens åska hade skrämt slaget på mig. Var orolig att Wy skulle vakna och bli rädd så jag beslöt att det var lika bra att låta henne sova hos mig utifall att OCH INTE FÖR ATT JAG VAR RÄDD FÖR ÅSKAN. FÖR VUXNA KARLAR KAN JU INTE VARA RÄDDA FÖR LITE ÅSKA!!!!  det hör ju till allmän kunskap om manfolk.

 

                                              En tidig morgon.

 

Vi vaknade tidigt idag nästan vid sju och för mig var detta inte direkt något man hurrar för speciellt på en lördag. Men med halvöppna ögon och med en frankenstein liknande gångstil förde jag mig mot köket och satte på te vattnet. Sedan när jag kom in till tvrummet försökte jag lokalisera  fjärrkontrollen till tvn, för att sätta på nyhetsmorgon för att främst höra om vädret vilket är något av en morgon ritual för mig. Efter frukosten och efter en liten titt på Barnkanalen var det åter Dinosaurier som var fokus för dagen, vi lekte med sådana söta dinosaurie- leksaksfigurer och dom lekte vi nog med väldigt länge fast med lite pauser då och då, sedan var det dinosaurier på You Tube som hon ville titta på.

Tänkte lite tillbaka på min barndom då jag hade sådana perioder som min dotter. Raskens var en tv serie som jag älskade att titta på som ett litet barn, jag irriterade inte bara mina föräldrar utan jag drev även min lärarinna till vansinne då jag på något vis alltid  blandade in Raskens i varje ämne.

 

Dinosaurier älskade jag också som barn säkert lika mycket som Wylie gör idag och det värmer att titta tillbaka i backspegeln och se att även hon har samma intresse som jag en gång hade och har nog lite fortfarande för dom är ju otroligt mycket fascinerande.


Skulle inte förvåna mig om hon kommer att gilla historia, arkeologi, vetenskap, filosofi med mera......  precis som sin pappa gör. 

 

                                              I övrigt idag.

 


Efter att Tess hämtat Wy så begav jag mig ut till min syster på en lätt middag och vi tittade på ett komediprogram på datorn. 

På hemvägen så handlade jag tvättmedel på Willys och när jag cyklade hemåt var jag nära att köra över en ormunge, vet ej om det var en giftig sort, men panik fick jag och själva choken fick mig att nästan slänga upp benen på styret och flaxa med armarna och göra ifrån mig obegripliga vrål.

 

Nu sitter jag oskadd vid datorn och väntar på att en maskin tvätt skall bli klar och senare blir det att släcka ner i grottan lite tidigare ikväll.

Imorgon skall jag till gymmet och därefter till syster.

 

//Inge Gullinger.

 

 

Av Inge Gullinger. - 26 juni 2012 18:30

Hej mina underbara vänner :)

Idag har det varit soligt och skapligt väder på jobbet men jag jobbade inne idag och städade samt städade och skurade rent 3 toaletter har bara  4 toaletter kvar. Städade dom noggrant uppifrån och neråt, så granna dass har nog ingen set där på år och dagar:D

 

Skall även ge mig på omklädningsrummen och lite till. Det kommer vist snart att bli lite fotbolls tävlingar och sådant och då måste ju omklädningsrummen vara i topp.

 

Efter jobbet så tvingade jag mig ner till gymmet trots att jag var en aning trött efter dagens göromål MEN jag blev snabbt till en ny pigg människa efteråt :)

 

 

Tog mig en cykeltur till Willys och handlade och senare på hemvägen kom ösregnet:((

 

//Inge Gullinger.

 

 

 

 

 

 

Av Inge Gullinger. - 25 juni 2012 19:30

                                  Hej mina goda MEN trevliga vänner !! 

Idag började jag dagen med att bege mig ut till bussen och det var verkligen mycket trafik så bussen blev stila ungefär tre gånger och jag trodde att jag aldrig skulle komma fram men det gick bra.

 

Efter jobbet så åkte jag till gymmet och körde ett rikt och nyttigt pass, kändes så gott att jag efter noggrant övervägande beslöt att sticka hem till min kära syster och terrorisera henne en stund eftersom att jag är en omtänksam lillebror.

 

Avslutade dagen med att Veckohandla. :)

 

Förresten så har jag skrivit 102 inlägg med denna så jag får väll fira med att säga - Hurra för mig !!!

 

//Inge Gullinger. 

Av Inge Gullinger. - 23 juni 2012 12:24

Har varit här i Yngsjö/Nyehusen med brorsan i två dagar nu och vi åker hem imorgon. Skönt skall det bli att få komma hem. Vi har haft det trevligt, vi grillade igår samt skall vi grilla idag med. Vi lovade Mamma och Booken att vi skulle ta död på mördar sniglarna som fans på deras tomt så vi tog två hundskålar som vi hällde öl i som vi satte ut på  tomten så idag hade brorsan räknat liken och dödssiffran var uppe i ungefär 12 stycken.  Mördarsniglarna hade förmodligen ett riktigt hålligång med discobelysning vi hundskålarna inatt ;) 

 

I morse hade brorsan vaknatt och öppnat ytterdörren åt hundarna och sedan gått och lagt sig igen och efter en stund vaknade han till av att han hörde ett otroligt liv inifrån huset. Bror sa till Thyko (Familjens tuffa lilla hund) att gå och titta efter var det är så Thyko spände upp bröstkorgen och med nosen i vädret gick han ut i hallen och stelnade till med stora frågande ögon och fick se kråkor som smitit in i huset och stal torrfoder från Thykos och Alvins hundskållar - NEJ DETTA ÄR INTE OKEJ!!!! sade Thyko som med ett stridsvrål anföll de dumma kråkorna som flaxade och flydde för sina liv ifrån den Modige och tuffe Thyko.

 

Igår såg jag två gigantiska Harar de största som jag någonsin set !! Kunde inte tro att dom kunde bli så STORA????

 

Jag hade lite tråkigt nu på förmiddagen så jag tänkte spela lite klassik musik på mammas och Bookens piano men Brorsan samt hundarna/Katterna t.o.m Kråkorna  fick nog trots att jag började få in takten :(

 

//Inge Gullinger.

Om.

Av Inge Gullinger. - 20 juni 2012 22:49

Om jag faller ner vid avgrundens rand och kämpar mig uppåt tar du emot min hand då?

Om jag hittar tillbaka till livet och börjar om på nytt vill du vara en del av allt då?

Om vi kan leva ett bättre liv i ljus än mörker så blir jag en lyckligare man. 

 

 

//Inge Gullinger.

Av Inge Gullinger. - 17 juni 2012 23:55

Mörkret gör sitt intåg över nattens dystra timma. Skuggor gör sig påmint när det okända tränger sig på och som du bara låter sinnet passera. Väntar du på John Blund ?? Väntar du på drömmar som aldrig kommer?? Dina blickar är riktade mot det halvöppna fönstret då plötsligt ljudet av en bil passerar. Du låter täcket dras över huvudet och plötsligt befinner du dig någon annanstans.






Skrivet av //Inge Gullinger.

Av Inge Gullinger. - 4 juni 2012 14:32

Moderaterna, varför tillåts dom att finnas ?? Vad är det för fel på människor ???

Jag kan inte förstå att en så stor del utav det svenska folket väljer en tusenlapp mer i plånboken i månaden på bekostnad av bortglömda gamlingar och en missunnad skola och en ökad barnfattigdom.


Är människan verkligen inte mera än ett själviskt djur som bara bryr sig om sig själv och den egna närmsta flocken. Solidaritet och medkänsla för det svaga verkar bara finnas för dom närmsta. För vem bryr sig om en ansiktslös gamling eller en långtidssjukskriven småbarnsmamma som håller på att bli utförsäkrad. Är inte MÄNNISKAN  bättre än så här ????


En civilisation döms, inte efter hur de främsta har det, utan tvärt om efter hur de lägsta i den civilisationen har det.


SKÄRPNING NI DÄR UTE !!!!


Lägg hellre er röst på ett medmänskligt parti, visserligen kan det vara svårt att finna ett, men allt är bättre än Moderaterna som vill fördumma nästkommande generation. I alla fall för dom som inte har råd att bekosta en förstklassig skolgång.


//Inges politiska hörna.

Av Inge Gullinger. - 4 juni 2012 12:55

Väntar på att posten skall komma då jag skall få ett kvitto som jag skall visa upp för att få mitt nya gymkort. Har gått 4 dagar nu som jag inte kunnat träna och det känns pyton. Har laddat min gym-påse  och är redo att ge mig av för att träna när det väl kommer.


Annars har jag joggat med min syster i förmiddags och det kändes bra. Imorgon skall jag på möte på Jämjö Goif angående praktiken så det känns lite pirrigt, hoppas det går bra.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards