Alla inlägg under september 2012

Av Inge Gullinger. - 22 september 2012 20:29

 

 

Äntligen har jag fått anställningen på jobbet och det känns verkligen tryggt då det är en tillsvidareanställning. Är verkligen nöjd med min lön.

 

Jag känner mig trygg med mina arbetsuppgifter, samt de uppgifter som jag skall ta över längre fram. Känns fantastiskt att äntligen ha ett jobb som man verkligen trivs med.

 

Provade åkgräsklipparen i fredags och det kändes verkligen som en utmaning då den inte har en ratt utan har spakar som på en bandvagn. Kommer att spendera många timmar med åkgräsklipparen på alla de fotbollsplanerna.

 

Dom kommer att lära upp mig nu i höst med skötseln av planerna som ska bli helt mina ansvarsområden. Traktorn har jag inga problem med att köra, men jag behöver vänja mig vid att köra med släp sedan.

 

Kommer att få några egna gubbar som skall hjälpa mig på planerna sedan.

Kommer att behöva lära mig hur vattningen ska fungera samt med mera.

 

På torsdag skall jag och min arbetsledare som även kommer att bli min framtida chef att åka på en utbildning som kommer att handla om skötsel av konstgräsplan uppe i Växjö.

 

Känns som man fått världens kanon jobb.

 

 

Av Inge Gullinger. - 2 september 2012 20:08


 

 

Näcken som sitter på häcken i bäcken och pillar på sin fiol som är gammal och sliten och en aning väderbiten, undrar varför han inga flickor får blott gamla käringar över 100 år.

Näcken inser att hans fiol en aning omodern är, ser efter i en dagstidning om inget annat bättre är. En gitarr på el fungerar kanske mer.

 

När gitarren väl är införskaffad och sladden lagd efter strömmen så kommer ingen melodi blott 100 volt genom Näcken vidare ut genom häcken. 

 

Näcken som inte längre sitter på häcken i bäcken utan numera väljer att stå, hellre lockar käringarna på lite över 100 år. 

 

//Inge Gullinger.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards