Alla inlägg under november 2013

Av Inge Gullinger. - 7 november 2013 18:50

                            "Benny med kniven"            

 

Gubben var färdig och klar, för honom var det uppenbart, ett stenkast bort satt "Benny med kniven" och ristade in sitt namn i en skåra som inte var några, kniven blänkte av allt flått från en mörten, rått. 

 

Kanske är det gubbens sista resa, det kan han inget vetta??, ändå klart, att något är uppenbart, det sista vi ser är när gubben ler, när han får vetta att Benny ska låta honom leva, Benny ville fråga om Gubben hade några, piller för hans små dille,

lyklig och glad, gav sig gubben av....

 

Skrivet av Inge Gullinger.

Av Inge Gullinger. - 7 november 2013 17:45

Klara,färdiga,gå, låter det när vi gör mål, med den rödvita parollen tävlar vi med bollen, vi är som natt och dag med stora välbehag, vi spelar och vi tar, poäng från envar, inga sura miner för det ger inga priser,

 Tack för att ni kom, detta gör vi väll om ? :)  

 

 

Skrivet av Inge Gullinger.

Av Inge Gullinger. - 6 november 2013 21:55


                                                  
       Innerst.

 

Innerst inne vill jag bara skrika, vill att sanningen uppenbarar sig för mig.

Vad jag vill är att vetta, vetta vad som skall hända med mig. Ska jag stanna eller ska jag gå?

Vill du bära eller ska jag brista, du och jag i ett ovist hav, fyllt av tvivel i något, kanske uppenbart.....

 

 

Av Inge Gullinger. - 5 november 2013 20:25

Fick ryka in idag för att jobba kvällen, var inget jag uppskattade precis, eftersom jag ska ha mina damer imorgon kväll! Men det fick gå ändå. Man var en aning mutter och butter, sade inga vackra ord precis, i alla fall så att ingen hörde det.   

 

Efter att dom gått och jag hade låst omklädningsrummen så satte jag mig på bänken, utanför och tittade på stjärnorna och kände mig riktigt filosofisk och viss och funderade på livets små egenheter.

 

Ska sanningen fram hade jag lånat tvättstugan på jobbet och jag hade kläder i torktumlaren !! Jag ville bara hem och få det överstökat, jag svor förbannat på att det gick för långsamt!!! Hängde upp "skiten" hemma istället!!

 

(Nu överdrev jag KANSKE lite gran i det jag skrev, men det kändes inte heller långt ifrån sanningen)

 

Skrivet av Inge Gullinger.

Av Inge Gullinger. - 4 november 2013 18:17

En ny månad har kommit och det har blivit allt kallare och mörkare på kvällen, vilket oxå har fört med sig nya problem som väntat runt hörnet men vi ska inte skriva om mina problem, fast det är ju en blogg så varför inte ta hornen och köra ???? Jag har ju varit öppen hittills i den här bloggen!

 

Okej....

 

Jag kom till jobbet idag och hade försovit mig, vilket inte är helt ovanligt att jag gör....

Jag gick ifrån jobbet vid 11 tiden för att göra ett bankärende och för att göra en historia kort, så drog det lite väll på tiden tyckte jag. Jag hade ett ärende till Banken Nordea som jag inte tillhörde och hade varit i telefon med en herre från banken, han sade åt mig att komma. Jag var därför tvungen att mellanlanda på min Bank, (Swedbank) för att få över lite handlingar som jag kom att behöva. När jag sedan stod på hållplatsen och väntade på 2an som skulle mot stan, satte sig givetvis en gubbe som började röka en cigarett, det är det värsta jag vet. Tror dom att dom äger hela busskuren, att ingen sitter där mer än dom ??? .....Tror jag kommer ifrån ämnet lite där !!

Väll på Nordea så säger dom att detta ärende, kan jag istället ta på min egen bank, vilket gör mig mycket irriterad!! då jag har gjort en massa onödiga resor så jag fick ta bussen tillbaka, till Lyckeby och tillbaka in på min bank och lösa mitt ärende. Detta kunde ha gått mycket fortare om jag visste redan från början att jag kunnat göra detta på min egen bank.  Men nu är det ur världen ! 

 

Veckohandlade lite efteråt och sedan tillbaka till jobbadet. Vi har lite problem med ute belysningen, men som tur är vår ordförande en gammal elektriker och kan sådant. 

 

Känner mig fri från det envisa viruset som bråkat med mig nu i några veckor.

Ska börja sakteligen komma igång igen med gymmet denna vecka !!

 

Vänta och se, efter sex månadere så kommer jag att bli oemotståndlig på marknaden !!!

 

 

Skrivet av Inge Gullinger!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards