Alla inlägg under augusti 2015

Av Inge Gullinger. - 1 augusti 2015 23:55

 

Kände för att skriva av mig lite här på bloggen. 

förkylningsviruset håller i sig men jag känner att det blir bättre. Själva hostan får jag nog dras med  en eller två veckor till innan det släpper. 

 

Nackdelen med att vara ordentligt genom förkyld, är att det går ut över sömnen. 

 Resultatet av deta är att man lät vänder på dygnet.  Jag vet att jag borde lägga ifrån mig surfplattan OCH försöka sova i min  säng OCH inte i soffan!! 

 

 

Var innan ute på en kvällspromenad till Ica och handlade lite varor som nyponsoppa och yoghurt. När jag sedan var på väg hem genom ett villaområde så mötte jag en vitgrå färgad katt i mörkret. Denna katt förföljde mig nästan hela vägen hem. (spelade ingen roll hur mycket jag än fräste och viftade med armarna) Jag undrade även över hur jag skulle bära mig åt vid porten för att undvika få med mig denna uppenbara snyltgäst! 

 

Men denna hårboll stannade plötsligt och satte sig bakom ett träd som om den vilje gömma sig för någon/något samtidigt som den hastigt begav sig iväg.

Jag tänkte - vad skönt och sen såg jag samma sak som min förföljande katt uppenbart hade set.

 

En stor katt kanske 25-30 meter framför mitt hus. Jag funderade först allvarligt om det var en katt.

Det första som slog mig var om det kunde vara en räv ? När den lämnade belysningen från lykstolpen och in i den mörka skogen så tänkte jag plötsligt lodjur? Sedan funderade jag om jag skulle fortsätta gå uppåt. Nä!! Skärp dig nu!! Självklart var det en kattjävel! Jag gick iallafall hastigt till porten och prasslade med mina nycklarna. Inte ett dugg livrädd. 

 

 

Känns iallafall som det mesta med sommaren är över. Förmodligen bara för att min semester är slut. 

Skärgårdsfestivalen har varit i dag vilket jag annars inte är så intresserad av och skulle jag så hade jag inte haft någon ork till det... 

 

Nu ska jag inte vara den tråkiga farbron utan önskar er alla godnatt

och hoppas på en frisk och vettig vecka. 

 

 

 

 

 

 

 

Skrivet av Inge G. 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards