Direktlänk till inlägg 9 april 2023

En suddig dröm samt Påskångest.

Av Inge Gullinger. - 9 april 2023 15:42

Idag så hade jag en konstig dröm. 

Jag vaknade upp mitt i den, jag låg mitt på marken (någonstans??) och slog hårt med knuten näve och bankade på marken och utbrast -Varför finns du inte kvar?  Snufft, snufft... Väldigt dramatiskt. Skäms nästan över att skriva det här men varför inte? Alltid roar det någon 😀😂 

 

Det finns en person som jag saknar, som inte finns i mitt liv längre. Kanske kan det bli en återförening i framtiden? eller så blir det alldrig? Jag saknar "hen" varje dag, våra samtal, det som kunde ha blivit i sommar men som aldrig kommer att ske. 

 

Jag hoppades på att det skulle bli mer.

Men jag borde ha begripit hur utgången kunde bli och som faktiskt blev. Det får jag försöka leva med. 

Faktum är att jag inser i efterhand att jag hade nöjt mig med vänskap.

Synd att jag alldrig insåg det och höll tyst. 

 

 

Helt annat: Påskångest.


Jag får erkänna att jag har syndat en hel del nu under påskhelgen.  

Igår kväll tog jag bland annat fram en flaska Smirnof i från kylen, jag upptäckte att det var gott att blanda drinkar med den 😋 

Det resulterade till lite huvudvärk när jag vaknade.  Kanske det kan förklara min underliga känslosamma dröm som jag hade i natt. Hmm ... ska nog inte drika innan läggdags 😂


Jag har iallafall kört powerwalk idag och en lång sträcka så jag riktigt vet att jag lever.  Till och förbi Skärsjön en bra sträcka och sen tillbaka hem. Mår finemang 😃

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inge Gullinger. - Torsdag 22 feb 23:50

Sömnen uteblir med sin frånvaro, grubblerier på varför? hur? när? varför igen ...och så vidare.   Ta en tung klubba och klubba min skalle , skapa en kort minnesförlust för nattens fridsfula timmar ,.. drömma klart om lyckliga stunder, slänga sten...

Av Inge Gullinger. - Fredag 2 feb 18:24

En naturskön dröm, sann och för evigt inristad i mitt minne, ditt naturliga leende lyser lika klart som dina vackra blå ögon, ditt väsen är lika solklar som tussen solstrålar, du är älskad och alltid närvarande runt omkring mig, en skön natur en vack...

Av Inge Gullinger. - Tisdag 2 jan 21:08

Genom många dagar och många nätter finns du i mina tankar, ibland kan jag sova men oftast ej, ibland kan jag tänka på annat men sällan ej, bakom min nätthina ser jag dig, i mitt minne hör jag dig, varje ord är sann, varje ton är grann.      ...

Av Inge Gullinger. - 11 december 2023 19:45

I dom klaraste drömmar, ditt jag sällan når finner jag det omöjliga möjliga, att styra över mina klaraste drömmar, där är jag både huvudrollsinnehavaren och självaste regissören, välkommen till min drömiska värld.  ...

Av Inge Gullinger. - 10 december 2023 20:39

Du är otroligt fin, en vacker blomma som man kan älska i en evighet!     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards