Alla inlägg den 16 mars 2023

Av Inge Gullinger. - 16 mars 2023 11:13

Det har gått en tid, men det känns inte längre som om det var igår... En dag är som en kort sekund, känslor spelar inte längre någon roll .... saker och ting är bara sommdet är! 

 

Tiden har slutat slå .... jag drömmer mig bort.


Du är och var min älskade vän, jag håller dig kär tills tiden slutat slå.

 

Jag sade att det var lugnt ... att jag förstod hur du kände, men smärtan i mitt bröst värker änn och saknaden är ännu där. Känns som om hjärtat ska gå itu, men tiden läker alla sår, men det tar lite tid.

 

 

Jag drömmer att jag vandrar längst vattnets höga vågor, en klar midsommar dröm som sköljer över mig den tar mig med,Jag flyter bort... långt ifrån allt, blot för stunden har jag lämnat allt.. 

 

Jag vaknar sakta upp ... ditt ansikte lyser framför  mig. Dina ögon tittar rakt in i mig, ...vågorna rör sig du försvinner igen.

 

Du finns inte kvar men vågorna talar till mig ...att vi än en gång ska möttas igen.

Du fanns där, du fanns där för mig. 

Ditt ansikte lyser upp framför mig.  

Kan jag dröma igen? 

 

Du finns inte kvar men vågorna talar om för mig  .... att vi en dag ska möttas igen.

Ditt ansikte fanns där men vågorna skingrar det igen.





Skrivet av Inge Gullinger.  

Ovido - Quiz & Flashcards